Vadertje Elzinga

B.Buma stractic at EURONET.NL
Thu Dec 23 15:53:05 CET 1999

Marc Jan schreef :

> Natuurlijk heeft Bo gelijk dat je af en toe je overwinning moet claimen
> en daarmee dit voorstel in ieder geval niet geheel moet afwijzen. Echter
> een voorstel wat als doel zou moeten hebben de betrokkenheid van burgers
> bij hun bestuur te vergroten wat een schoffering van een groot deel van
> die burgers in zich heeft is natuurlijk niet iets waarvoor de handen
> hard op elkaar moeten gaan. Als stap ik de goede richting ja, in de
> uitleg van Bo zou het gaan om een proef met drie modellen (ik hoop dat
> het ook zo in het rapport zal staan), als dat de uitleg van de commissie
> [...]

Wat in het rapport staat kan mij niet zoveel schelen. Als het zo wordt
aangenomen, kunnen wij het wel als zodanig zien.
En het is de middengroep waar de "strijd" geleverd gaat worden. Als daar het
overgrote gedeelte van de gemeentes gaat kiezen voor de gekozen burgemeester
én de burger blijkt dit op prijs te stellen, ontstaat er ook druk bij de
kleinere gemeenten. Als meer dan de helft van de bevolking zijn eigen
burgemessetr kiest moet ik nog zien dat de tweedeling lang blijft bestaan.
Om die redenen kun je er van harte voor zijn en de verantwoordelijkheid voor
de "schoffering" van de burgers bij de anderen leggen die (nog) niet verder
willen en et verklaren als achterhoede gevechten van antieke regenten. (of
zoiets)

vr gr
Bo