Bidden voor D66

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Dec 23 10:00:37 CET 1999

Dr. Marc-Alexander Fluks uitte de woorden:

>  Bekend misverstand. Niet-geloven is natuurlijk geen geloof. Ik ben niet-
>  roker (ook niet op het toilet), ben ik daarom roker ? Zoiets is toch
>  waartaal ? Waarom moeten (sommige) gelovigen hun gewoonte zo nodig
>  projecteren op ongelovigen ? Ik ben ongelovige, kan ik daar de conclusie
>  uit trekken dat iemand, die daar anders over denkt, ook een ongelovige is ?

Ik geloof niet dat je het wilt begrijpen :-)

Joop Swarte schreef niet dat 'niet-geloven een geloof is' maar dat
'beweren zeker te weten dat God niet bestaat' een geloof is. Dat is een
groot verschil. Het bestaan van God is noch bewijsbaar noch weerlegbaar.
Dus: een christen gelooft dat God bestaat en een atheist gelooft dat God
niet bestaat. Een ongelovige is noch christen noch atheist noch islamiet etc.

En atheisten kunnen inderdaad soms wat fundamentalistisch zijn...

Met ongelovige groet,
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                            phone: +31-30-2900900 |