serieus - bidden en de reacties

Roland Kroes roland_kroes at HOTMAIL.COM
Wed Dec 22 14:23:47 CET 1999

Ik ben altijd wat huiverig met voorbeelden uit eigen ervaring, maar ik denk
dat het in dit geval wel nuttig is, die uitwisseling van basis- en
middelbare schoolervaringen... Op mijn katholieke middelbare school werd
godsdienst gegeven, maar niet als een soort katechesatie (sp.). Veel meer
was het een algehele behandeling van verschillende godsdiensten, waar ook de
jehova-medeleerlingen de lessen van volgden. Trouwens, dat schiet me nu te
binnen, een niet-religieuze vriend van mij zat op een andere katholieke
school en hij was vrijgesteld van godsdienst. Iets wat tegengesteld is aan
wat Marc Fluks stelde.

Is het dan misschien zo dat veel basis- en middelbare scholen een eigen
beleid voeren, dat in de meeste gevallen goed uitpakt? Misschien bestaat er
al veel 'zelfregulering' op scholen... Kunnen evt. leraren-lijsters en/of
OCW-lijsters hierop reageren...

Roland Kroes, Rotterdam