Dutchbat en het parlement

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Wed Dec 22 12:37:59 CET 1999

Chido schreef:

> Na het 'seponeren' door het OM van de zaak tegen de Dutchbatters en de
> 'onthullingen' van De Grave denk ik nu:
> 'Zou Rozeluller misschien toch gelijk hebben en wordt het nu misschien toch
> niet heel erg tijd voor een parlementaire enquete?'
> Dus, fractie: pik in, 't is lente (nou ja).
> Of komen bepaalde oud-bewindslieden aan onze zijde dan ook in de problemen?

Het was al lang tijd inderdaad. Het rapport van van Kemenade is regelmatig
(ook op deze lijst) als slecht betiteld. Argos (VPRO-radio) heeft meermalen
aandacht besteed hieraan. Ze hebben zelfs de procedurefout nagedaan die
met de fotorolletjes gemaakt zou zijn, uitslag: prima fotos. Maar ook andere
onderzoeksmethoden hebben ze aan de kaak gesteld. Van Kemenade die
voorgaande onderzoeken niet nagelopen is maar gewoon gebruikt in zijn
onderzoek. Debriefings niet gebruikt etc....
Pleit je nu voor openheid tenzij bewindslieden van ons in problemen
komen....(je bijdrages hier kennende niet)?