Cosi fan Tutte ( het kippenhok :)

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Wed Dec 22 12:45:30 CET 1999

aanleiding: NRC21121999: "D66'er al uitgekeken op Europa"

Het viel me op dat de krant nog niet in de bus lag of er waren al reacties
op de lijst. Het was niet de snelheid die verbaasde en evenmin de inhoud.
Maar, dames, die toon!
Het verschil in klankkleur tussen de dames en de heren is werkelijk
frappant.

Is doorgaans hanengedrag bij mannen bijna spreekwoordelijk (er gaat geen
discussie voorbij of de metacommunicatie bevindt zich op het niveau van de
zitstok), maar deze keer grepen de dames hun schone kans. Alleen al de
gedachte aan een moment van zwakte(?) deed de veren overeind staan.

Onthullend.
Dit had ik nu werkelijk overal, maar *niet* binnen mijn partij verwacht.