duurzaamheid: even terug naar af

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Thu Dec 16 17:47:56 CET 1999

Hallo allemaal,

Wetenschappers en semi-wetenschappers; politici en semi-politici; burgers en
buitenlui (waaronder ik mezelf reken): we zijn gelukkig allemaal mensen. Dat
blijkt. Nou ja, de mens centraal........ en dus een beetje flexibel zou
moeten kunnen over en weer.

In het volgende een enigszins lange mail. Achtereenvolgens: gekissebis;
relativeren (rode draad/draden vinden); voorstel uitgangspunt duurzaamheid;
'feiten'

GEKISSEBIS
Al heel lang geleden is mij geleerd dat statistici, ongewild, de grootste
leugenaars zijn; dat feiten alleen onveranderlijk zijn voor de onderzoeker
die deze heeft gevonden; dat interpretatie van feiten zeer afhankelijk is
van het referentiekader van het subject dat de interpretatie uitvoert; hoe
zeer deze ook haar of zijn best doet om objectief, integer etc etc te zij