Diverse reacties over klimaat

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Tue Dec 14 08:08:53 CET 1999

m.r.kok at hccnet.nl said:
> Jouw voorstel komt neer op het exporteren van een probleem dat we
> lokaal niet wensen op te lossen.

Ach, ik kan me zo voorstellen dat als je een Afrikaans land verteld dat ze
behoorlijk rijk kunnen worden door de export van zonneenergie, ze niet echt
het gevoel krijgen dat ze met onze shit worden opgezadeld. Ten slotte hebben
ze daar veel meer van dat spul dan hier, dus zit er handel in. Overigens is
zuid-Spanje al een aardige kandidaat voor de zonneenergie-export, en hun
woestijnen zijn zo nieuw dat ze ze waarschijnlijk niet als natuurgebied
beschouwen :-)

(daarbij onderschrijf ik volledig je opmerkingen over rendementsverhoging
zodat we niet afhankelijk worden van import, en in mindere mate je opmerkingen
over behoud van de Sahara als natuurgebied - het is m.i. voldoende als een
deel als natuurpark ingericht wordt, ik zie echt geen voordeel in het
beschermen van het gehele gebied)
--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>