Het grooooote broeikas-effect experiment !

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Tue Dec 14 05:58:31 CET 1999

Leuk !!

>   * 1 melkfles wordt boven de gaskraan gehouden totdat men er dermate
>       van overtuigd is dat er zoveel 'broeigas' methaan in zit, dat men
>       vreest met een vuurtje het experiment voortijdig te beeindigen.

Garandeert deze procedure afdoende dat er in de broeifles ook inderdaad meer
broeigas komt dan er in de luchtfles zit ?

((Ik wil graag de jaarwisseling door met al mijn ledematen en zonder overal
glassplintertjes. Heb jij een idee hoe hoog het "Molotow-gehalte" van de
gasfles kan zijn ?))

>   * Met zet beide flessen in de Zon, op een niet-wit oppervlak.
Bij gebrek aan Zon dezer dagen ook uit te voeren met een IR lamp ??
("hoogtezon")

>- de luchtfles en de broeigasfles blijken dezelfde temperatuur
        te hebben.
Mag je dit wel meten als de warmtebron nog aan is ?

> Wanneer de adepten en sceptici zich in het bovenstaande kunnen vinden,
> dan staat niemand nog langer iets in de weg om het experiment te doen.
Even "flessenmelk"op mijn boodschappenlijstje zetten i.p.v. "pakkenmelk" ...

Heb je nog suggesties voor het afdoende thermisch afsluiten van de flessen ?

MVG
Max Kok