Het broeikas-effect bestaat niet

Lodder Ing P.H. P.H.Lodder at ATO.DLO.NL
Fri Dec 10 14:21:28 CET 1999

Beweer je nou dat de ruimte om ons heen een temperatuur bezit van 123
Celcius? Waarom wordt het bonvenste deel van de atmosfeer dan niet opgewarmd
door wrijving met de (weinige) deeltjes in de omringende ruimte? Me dunkt
dat een temperatuursverschil van 200 graden (-60 op grote hoogte!) toch een
leuke drijvende kracht moet zijn voor warmte/energie overdracht.

Met vriendelijke groeten,

Pieter Lodder
Departement "Bioconversies"
Instituut voor AgroTechnologisch Onderzoek
Wageningen

PS viraal betonrot is te moeilijk. Vooral viraal is voor de media te
ingewikkeld. Ik zet mijn geld liever op iets eenvoudigs: water. Over niet al
te lange tijd zal de media ontdekken dat 1000-en mensen omkomen door zoiets
schadelijks als water. Verdrinking, verdroging, teveel puur water drinken,
stimuleert broeikaseffect, zorgt voor regelmatig slecht zicht op de weg
waardoor automobilisten zich dood rijden etc.