Broeikas?

henk vreekamp vreekamp at POBOX.UU.NL
Mon Dec 6 09:15:55 CET 1999

Lijsters,

Laatst floten diverse vogels op deze lijst iets over de oorzaak van het
broeikaseffect en de rol van de aarde. Als simpel leek volgde ik zonder
ontzag de argumenten en berekeningen. Toevallig staat er deze week in de
Wetenschap&Onderwijs bijlage van NRCH een ingezonden brief van geofysicus
R.J. de Meijer op p. 48 (p.2 katern) over dit onderwerp. Afgaande op de
tekst en de positie van De Meijer geloof ik toch wel dat Marc Fluks het bij
het rechte eind had.

Mijn vraag is dan: wat zijn exact de politieke consequenties? Dit is
tenslotte geen lijst van natuurkundigen en van respect zwijmelende
platburgers.

Henk Vreekamp, Utrecht