"helemaal waar" [avond] + [folders] = [communicatie] !

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Fri Dec 3 12:12:46 CET 1999

Nog even:

>- Wat mij betreft had D66 best een avond in deze zwaar getroffen wijk
>kunnen
>beleggen

Even afgezien van het onderwerp van Max. Als je voorsteld om een avond te
organiseren dan krijg je daar gaan medewerking in. Slechts: nee, dat heeft
geen zin. Wie komt er ?
Ook een politiek cafe organiseren voor de D66-leden wordt met dezelfde
argumenten niet gedaan.

>- Dan wel een huis aan huis verspreide flyer. Als je dat door D66 leden
>laat
>doen, kunnen die ondertussen contact leggen met de wijkbewoners. Levert
>misschien ook nieuwe actieve leden op in plaats van baantjesjagers.
>Bovendien is het niet illegaal.

Een flyer. Eigenlijk hetzelfde. We folderen met verkiezingen alleen in de
wijken waar onze kiezers zitten. Andere wijken zie je ze niet... hoe zou het
toch komen dat onze kiezers alleen maar in die wijken zitten ?
Reden: er zijn te weinig flyers.

Als die communicatieclub een grote stad wil analyseren nodig ik ze hierbij
uit om de gemeente Nijmegen eens te bezoeken... hier is het woord
communcatie een heel nieuw woord.

Ter illustratie:
De internetpagina van de fractie die nog in de vorige raadsperiode is
geopend door de fractievoorzitter; http://www.telebyte.nl/d66
En nee, die heeft er altijd zo uitgezien. Er is nu een steunfractielid al
meer dan 1 jaar bezig met een site te maken. Maar die moet er kennelijk zo
mooi uit zien, dat dit nog even duurt.

En dan is er een actief lid, die al een hele ijd de internetmedewerker is
van de afdeling. Bekijkt u zijn pagina eens: http://www.gaypnt.demon.nl/d66
Een mooie pagina, maar er komen geen nieuwe dingen op te staan. De fractie
stuurt niks, want dat komt op de fractiepage (zie boven). Het bestuur doet
weinig tot niks, dus er komt niks op. Daarom ook de beslissing van de
internetmedwerker om de pagina's op te heffen m.i.v. 1-1-2000.

Conclusie: de afdeling Nimegen heeft na 1 januari geen site meer. Over
communicatie gesproken...

Maar, toch blijf ik bij D66...

Met vriendelijke groet,
Ramon

[dit bericht zal ik ook aan de internetmedwerker afd.Nijmegen zenden]