twee weken na het millenniumcongres; twee weken na Tom Kok

William Oosterwijk de.alven at WXS.NL
Thu Dec 2 12:26:08 CET 1999

Theo Veldhuis, D66 Middenveld schreef het volgende: (en nog veel meer)

> Wel kwam er een vaste schrijver bij: onze (omdat ik ook uit het Drentse
> D66 achterland kom) William Oosterwijk. William lanceerde meteen de vraag
> ' welke rampkoers de fractie kiest?' Hij verwijt D66 gebrek aan moed en
> visie. Plaatst met name Thom de Graaf in de hoek van ' conservatief ' en
> 'slap'. Zijn voorstel om ex voorstel 4016 (congresboek A) een ' doembo
> platform ' op te richten, werd gehonereerd. Enkele digitale schrijvers
> gaan tot in de nachtelijke uren praten over allerlei doemscenario's met
> Deense varianten die met het milieu te maken hebben. Voor een groene
> [...]

Voordat er sprake kan zijn van een virtueel platform is er wel wat meer
nodig dan een handvol quateristen die probeert gaten te schieten in de
discussie. Het aantal constructieve reacties dat ertoe kan leiden dat
gesproken kan worden van een virtueel platform is nog lang niet gehaald.
Overigens zal dan spoedig blijken dat de gedachtewisseling binnen een
platform een eigen lijst behoeft.

De "opbouw van de partij" is helemaal niet relevant in deze discussie.
Het gaat om de achterliggende doelstelling, n.l. om (mee) te werken aan
bruikbare scenario's voor ontwikkeling van duurzaamheid.

William Oosterwijk
D66 Drenthe