Euthanasie en zorgvuldig lezen

Verver brummen at D66.NL
Mon Aug 16 13:54:03 CEST 1999

henk vreekamp wrote:

> Beste Arjan,
>
> Net terug van een maandje elders en dan schakel je in op D66. Nonsens
> reacties op wat zo duidelijk is: een case van Fluks hoe het niet moet met
> een euthenasiewet die - typisch mandarijns en anti-liberaal - teveel wil
> regelen. Iets voor kinderen, terwijl het vrijwel nooit voorkomt en nu al
> keurig verloopt. Een wetsontwerp uit het wensenpakket van D66, jazeker.
> Terecht wijst Marc Fluks op een onzekere factor in de toezichtcommissie: de
> eticus. Puntsgewijs:
>
> - Ik vind het onzakelijk om iemand af te rekenen op een titel (adel,
> [...]

Henk, geen leuke reactie. Ook dit vind ik weer kwetsend.

In tegenstelling met jou vindt ik dat euthanasie in het strafrecht moet
blijven. Dit als bescherming tegen onzorgvuldig handelen van artsen.
Want ook artsen zijn mensen en ook daar zullen de meningen over wat nu
zorgvuldig is van elkaar verschillen. Het erbij betrekken van derden en
voor moeten leggen aan het OM lijkt mij daarom nog steeds belangrijk.

Groetjes
Greetje Verver