uitkeringen

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Mon Aug 16 10:51:03 CEST 1999

vincent wrote:

> Kijk hier hebben we een echt probleem bij de horens. Dit is een
> bovenminimale uitkering die de maatschappij handen vol geld kost. Het mag
> van mij onmiddelijk afgeschaft worden. De ex-politici dienen onmiddelijk na
> beeindiging van hun taak op een minimum rijks-uitkering te komen.
Zo draconisch had ik het nu ook weer niet voor ogen. Maar ik vind het
wel storend dat voor gewezen politici zo duidelijk andere normen gelden
dan voor andere ambtenaren etc.
 Ze mogen
> [...]
> best particulier bijverzekeren als ze daar behoefte aan hebben.
>
> Verder zou ik het prettig vinden als er op deze lijst wat minder voorbarig
> verdachtmakingen worden geuit alsof iemand zou bedoelen dat iemand anders
> minderwaardig is, of dat sommig werk minderwaardig zou zijn. De
> verdachtmakingen zijn meestal onterecht en verzieken de discussie nogal.
> Bovendien getuigt het van vooringenomenheid bij de verdachtmakers. Er wordt
> namelijk gewoon gezocht naar mogelijkheden tot verdachtmaking. Het kleinste
> lidwoord verkeerd geplaatst lijkt tegenwoordig al voldoende.

Kom, kom. Zo erg is het nu ook weer niet. Maar voor iedereen op deze
lijst geldt wel, als je hard uithaalt kun je harde reacties verwachten.
Dat heb ik zelf ook al eens ervaren en ik vind dat persoonlijk niet zo'n
ramp.
Cathja Maas