uitkeringen voor politici

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Mon Aug 16 10:46:35 CEST 1999

Michiel Scheffer wrote:

> Lijsters,
>
> Om nu de problematiek van het basisinkomen te verwarren met de
> re-orientatie van ex-politici is echt twee zaken door elkaar halen en
> doet ook geen recht aan de getalsmatige verhoudingen.

Ik wil niks verwarren. Het is een aan de discussie rondom de uitkeringen
gerelateerd probleem

 We hebben het over
> hooguit zes ex-bewindspersonen tegenover meer dan 600.000 ontvangers van
> een mogelijk basisinkomen.
Plus natuurlijk al die wethouders, ex-gedeputeerden etc. Waarbij ik mij
heb laten vertellen door een ex-wethouder van D66 dat indertijd vanuit
de bestuurdersvereniging zelfs geadviseerd werd om eerst maar eens een
aantal maanden kalmpjes aan te doen. Dat is een luxe positie die maar
weinig mensen hebben.

 dat neemt niet weg dat het basisinkomen of
> liever de negatieve inkomstenbelasting de actieve belangstelling van de
> PC heeft.
En terecht, want met alle haken en ogen zie ik wel wat in dat idee.
Cathja