werkeloosheid

Udo Kock kock at TINBINST.NL
Thu Aug 12 09:34:19 CEST 1999

Bas schreef

 Ik heb eerlijk
>gezegd weinig zin [...] mensen die met een kwastje en een potje verf
>de vangrail van de snelwegen staan te schilderen.

 Ondersteunend werk in onderwijs (thee / melk
>uitdelen in de pauze) is misschien wewl een mooi voorbeeld.

Ik heb er een nachtje over geslapen, maar snap het nog steeds niet: Kan Bas
(of iemand anders) me uitleggen wat het verschil is tussen het schilderen
van de vangrail van de snelweg en melk inschenken op een school en waarom
dat verschil relevant is voor het vragen van een tegenprestatie voor een
uitkering (waar Bas voor is, hij schreef immers: "Ik vind het geen probleem
om, in ruil voor een (behoorlijke) uitkering van
mensen te vragen zich nuttig te maken in de samenleving."

Groeten,

Udo Kock

Udo Kock

Email:  kock at tinbinst.nl