Euthanasie

euronet jongenh at EURONET.NL
Wed Aug 11 19:34:46 CEST 1999

Voor zover ik het wetsvoorstel (via de media) heb begrepen is het een
uiterst genuanceerd voorstel. Ik werk zelf in het academisch ziekenhuis
Maastricht en uit ervaring kan ik zeggen dat de discussies over euthanasie
zeer zorgvuldig worden gevoerd. Zoals iemand het gisteren in Nova
verwoordde: Er is geen arts die graag meewerkt aan euthanasie.
Opvattingen als zou euthanasie gebruikt (kunnen) worden om de kosten van de
gezondheidszorg te beperken, trekken de discussie in het ridicule. Vergeet
niet dat er bij de nieuwe wet blijft gaan om een uitzichtsloze situatie waar
er geen pijnstillende mogelijkheden meer zijn.

Bert Jongen