Digitaal stemmen rechtsgeldig?

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Fri Aug 6 22:33:34 CEST 1999

>Ik heb begrepen dat het niet duidelijk is of een dergelijke procedure
>rechtsgeldig is. Weet iemand hier misschien het fijne van?

Als mondelinge stemming tijdens een ALV rechtsgeldig is, lijkt me dat een
digitale stemming ook moet kunnen. Ik vermoed overigens dat het hier niet
om rechtsgeldigheid gaat - de leden van een vereniging kunnen zichzelf
aan een digitale stemmingsprocedure binden, en zolang de zaken goed
genoeg georganiseerd zijn (zodat in geval van conflict er materiaal
voorhanden is om iemands gelijk/ongelijk aan te tonen), zie ik
geen probleem. Volgens mij hebben leden van een vereniging een
behoorlijke vrijheid op dit vlak.

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>