AW: Zonsverduistering bij Volksgezondheid

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Fri Aug 6 09:12:13 CEST 1999

> Ik ben het met de stelling eens dat VWS hier te laat in actie is gekomen.
> De
> zonsverduistering is al jaren bekend en nu is er een tekort aan
> 'eclips-brillen'.

Ja Els Borst had desnoods zelf aan de inpakband moeten gaan staan want het
domme volk moet en zal zo'n brilletje krijgen. Het ministerie heeft gedaan
wat er van haar verwacht mag worden, waarschuwen voor een situatie die
gevaar op kan leveren voor de volksgezondheid. Dat de handel niet meer van
die brilletjes heeft is knap stom van ze maar je kunt toch niet van een
ministerie verwachten dat die brillen zelf laat maken en uitdeeld. Ik zie de
drogisten al schreeuwen als het ministerie 's zomers zonnebrandcreme uit zou
gaan delen in Zandvoort! Dat te verwachten is belachelijk.

We hebben toch met z'n allen woensdag een eigen verantwoordelijkheid, die
deskundigen in de diverse actualiteitenprogramma's hebben ook laten zien hoe
je het wel kunt zien (TV of projectie). Overigens Emmy, een mislukt negatief
schijn wel redelijk tot goed te werken in tegenstelling tot het beroette
glaasje!

Vriendelijke groet

Marc-Jan

N.B. Volgens mij wordt het woensdag een zwaar bewolkte dag, kunnen we met
z'n allen blij zijn dat het ministerie niet onnodig belastinggeld heeft
verspild!