AW: Optionele verrijking. Was: Re: hypotheekrente

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Wed Aug 4 14:49:10 CEST 1999

> worden
>
> Hoezo? Bij opties kun je een exorbitante winst halen, maar je loopt ook
> een
> sterk vergroot financieel risico.

Hoezo loopt iemand die opties krijgt een strekt vergroot risico?? Deze
worden toch als bonus verstrekt bovenop het salaris? Het enige risico wat
dus gelopen wordt is het niet krijgen van deze bonus.

> Wil je de winst gaan belasten, dan zul je het verlies aftrekbaar moeten
> maken. Ik vraag me af of dat veel oplevert op de lange termijn.

Nee hoor, gewoon de winst belasten en een eventueel verlies is dan pech (dat
betekend dat het bedrijf, en dus ook degene die opties heeft niet voldoende
heeft gepresteerd en dus geen recht heeft op een bonus). Mijn winstdeling is
toch ook gewoon belast en wanneer Wolters Kluwer een slecht jaar heeft denk
je toch niet dat ik een niet verkregen winstdeling als aftrekpost kan
opvoeren (terwijl deze wel een gebruikelijke dertiende maand vervangt).

Groet

Marc-Jan