AW: hypotheekrente

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Wed Aug 4 12:53:23 CEST 1999

Mark Giebels schreef:

> Daar gaat het m.i. in eerste instantie dan ook niet om. Het gaat veeleer
> om het
> aantasten van de belastinggrondslag en de onrechtvaardigheid tegenover
> huurders.

Tuurlijk heeft de HRA een zekere mate van onrechtvaardigheid ten opzichte
van huurders maar dat is tevens ook een algemeen kenmerk van stimulerende
maatregelen (dat deze voor een bepaalde groep voordelig zijn en voor een
andere groep misschien onrechtvaardig lijken). Over onrechtvaardigheid
gesproken, zo kennen de huizenbezitters er ook nog wel een paar, heb je je
hypotheek afgelost betaal je nog steeds een huurwaardeforfait. Is dat wel
rechtvaardig? Of mensen die zwaar gesubsidieerd in een veel te dure woning
wonen?

Groeten

Marc-Jan