Digitaal stemmen rechtsgeldig?

George Schramkowski G.P.Schramkowski at PHYS.UU.NL
Wed Aug 4 12:17:12 CEST 1999

Beste digitale democraten,

Hierbij wil ik graag een vraag stellen m.b.t. de rechtgeldigheid van
digitaal stemmen. Aanleiding hiertoe is mijn betrokkenheid
bij de oprichting van een vereniging voor jonge wetenschappelijke
ondezoekers (zgn. postdocs). Deze groep is geografisch sterk verspreid,
waardoor het idee is geopperd om belangrijke besluiten via electronische
stemming te nemen. Dit zou via een E-mail kunnen of via een Home-page met
user/password beveiliging.

Ik heb begrepen dat het niet duidelijk is of een dergelijke procedure
rechtsgeldig is. Weet iemand hier misschien het fijne van?

            Groetjes,

                   George Schramkowski