democratisch servie

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Apr 29 11:41:17 CEST 1999

At 12:19 29-04-1999 Thursday , Joris van den Wittenboer wrote:

>Lijkt mij ook. Al is er in Servie een iets ander situatie aan de
>gang. Wij zijn in oorlog doordat deze "democratie" er voor heeft
>gekozen om grote bevolkingsgroepen geen gelijke rechten te geven en
>ook nog eens (als deze groep voor hun rechten willen opkomen) deze
>groep het gebied wil uitdrijven of anderszins weg wil hebben.

Is ook walgelijk, ben ik het mee eens. De middelen die ingezet worden deze
situatie te beinvloeden kunnen echter niet ernstiger zijn dan de kwaal. De
NATO heeft in grote delen van de wereld, m.n. de derde wereld, zijn
geloofwaardigheid verloren. Daarmee verliest de democratie.

> De
>vraag is ook nog of M. wel zo democratisch gekozen is. Hiervan ben ik
>iets minder op de hoogte maar ik hoorde wat mensen daar twijfels bij
>uitspreken (Weet iemand hier meer over). Oppositie wordt niet geduld,
>pers gemanipuleerd of gesloten indien tegen M.

Volgens de bronnen die ik heb geraadpleegd is Milosovic democratisch
gekozen. Oppositie is pas de laatste maanden werkelijk verdwenen, hoewel
die aarzelend terugkomt, lees ik in de krant. Drascovic werpt zich
waarschijnlijk op als nieuwe man. Maar dat is speculatie.  In ieder geval
was Servie bezig van een communistisch regime (hoewel geen Stalinistische
variant)  naar een democratie te bewegen.  Dat is nu gesmoord door de bommen.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl