oproep aan fractie

Arie Dirkzwager aried at XS4ALL.NL
Tue Apr 20 14:50:02 CEST 1999

At 14:33 12-4-99 +0200, Andor Admiraal wrote:
>Hein,
>

>Wanneer de NAVO nu gaat praten met Milosovic, zullen dan de ethnische
>zuiveringen worden stopgezet? Zo nee, wat is dan het middel dat we kunnen
>gebruiken om de etnische zuiveringen tegen te gaan?

        Ze worden in ieder geval niet heviger, bovendien stopt dan ook het
bombarderen van civiele en culturele "doelen" en de versprieding van
verarmd uranium over servie en kosovo evenals de millieurampen die het
bombarderen van chemische fabrieken veroorzaakt.

>Of heeft het tegengaan van de etnische zuiveringen geen prioriteit? Of
>bestaan de etnische zuiveringen niet en is het allemaal NAVO-propaganda?

        Rethorische vraag om ons ogen te laten sluiten voor de rest? (zie boven)

>Of is er geen manier om de ethnische zuiveringen te stoppen - met geweld
>kunnen we Milosovic niet uitschakelen - en moeten we dus maar leidzaam
>toezien wat er op de Balkan gebeurt, de vluchtelingen zo goed mogelijk
>opvangen en een vrijbrief geven aan alle dictors op de wereld?

        Dat laatste doen we in feite al op grote schaal (lees voor "dictors"
"mensenrechten schendende regimes".)

>Zolang ik niet weet wat jouw antwoord is op deze vragen, krijg je van mij
>alles behalve steun voor je oproep.

        Nu wel je steun?

Groet,

Arie

  Accept that some days you are the statue, and some days you are the bird.
  To-day is to-morrow's "yesterday": build good memories and all evil will
be past.