de autonomie van Joris en Hein

Mark Giebels m.m.t.giebels at WB.UTWENTE.NL
Wed Apr 14 13:32:48 CEST 1999

Hein van Meeteren wrote:

> De Bhagwan-aanhangers kregen op
> een gegeven moment de meerderheid in een county (in de staat Washington,
> net boven California), en wilden zich bestuurlijk afscheiden van de rest
> van de USA. Dat gaf een behoorlijke opwinding. Een Bhagwan-mini-staatje
> midden in de US! Is niet gelukt. Ook de VS (`bomb that bastard M")
> hebben kennelijk grenzen aan de democratie!

Ik ken die situatie niet en ik ben geen Bagwan-expert, maar ik kan mij indenken dat de
democratie en/of de mensenrechten in die staat bedreigd werden bij eventuele
onafhankelijkheid. En dat zijn precies de enige twee redenen om, in mijn visie,
top-down ingrijpen te rechtvaardigen. Daarmee is ook je volgende vraag beantwoord:

Joris van den Wittenboer wrote:

> Mark, je hebt het over vele nadelen. Die zien wij niet.

Dan lijkt het me een goed idee als jullie in Groningen een discussielijst opzetten
waarop de eventuele onafhankelijkheid van Groningen wordt bediscussieerd. Ik hoor wel
wat eruit komt.....
Oh ja, svp wel een beetje snel want op 24 april is er een werkconferentie in Groningen
over Burger en Bestuur. Dan kunnen we meteen knopen doorhakken....

Groeten,
Mark.

Wallage kan dan wel papegaaien dat er niets boven Groningen gaat, maar over twee weken
klinkt er weer 'Oranje boven' uit de Groningse kelen. Dat kun je schudden met dat
referendum, Joris.

--
Mark Giebels

E-mail:  m.m.t.giebels at wb.utwente.nl