KOSOVO

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Apr 6 11:10:58 CEST 1999

Suzanne Bakker wrote:

> Het idee om iets te doen spreekt mij in ieder geval erg aan. Als onze
> regering zo relatief passief blijft, is een demonstratie misschien ook
> een goed middel om op zijn minst een van de meningen van het volk wat
> duidelijker onder de aandacht te brengen.
>
> Hoe denkt de rest van de lijst hierover?

Wat wil je doen? Je kan alleen maar dingen gaan roepen waarvan je zeker
weet dat ze niet waar zijn. Dat Milosovic een moordenaar is? Niet
bewezen. Dat de Kosovaren hun land terug moeten krijgen? Het is `hun'
land niet, officieel is het Servisch grondgebied. Dat de Serviers hun
zuiveringen moeten stoppen? Dat kan alleen als de bombardementen
stoppen, zullen ze zeggen. Dat de NATO dus moet stoppen met bombarderen?
Zullen de meesten op deze lijst niet steunen. Ben benieuwd welk spandoek
jij gaat dragen....
Wat blijft er over? Een beetje je frustraties uiten op het Binnenhof.
Misschien is dat wel wat: je onmacht uiten. Maar dan graag zonder
politieke propaganda of ongefundeerde leuzen. Demagogie hebben we al
genoeg.