[D66] Spagetti en de Maarschalkse

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed Mar 20 22:45:04 CET 2024

L.S.

Een onheilspellend einde van het "Het Verhaal van Nederland" over de
Oranje-Nassaus. Gezien de oorlogsdrive van de demissionairen vraag ik me
af of er iets zit aan te komen, een Europese coup de etát van
federalisten bijv. met een impliciet of expliciet gedogen van WA en de
demissionairen. Volgens Amerikaanse geruchtenbronnen staat er begin
April iets te gebeuren.

Koning, Keizer, Admiraal, spagetti lusten ze allemaal...

Nu, als het Nederlandse leger nou een Maarschalk (Marshal) had gehad,
zou dat iets helpen aan het aanzien van de Europese defensie?
Zou deze hoogste vijfsterrenrang nog ergens uit de militaire
onderscheidingendoos getoverd kunnen worden in de toekomst, als unicum
in de militaire geschiedenis van de mensheid? Van mij mag Amalia best de
eerste zijn die in aanmerking zou kunnen komen voor de titel van
Maarschalkse, mits ze kennis neemt van de Maagd Maria en ik haar in het
militaire harnas krijg uiteraard...

Of deze sympathie geïnterpreteerd kan worden als een huwelijksaanzoek by
proxy om haar klaar te stomen voor haar historische Europese rol? Freud
was vanmiddag op bezoek en vroeg om een open dialoog met het Vvgi en
ondergetekende. Uiteraard ben ik bereid haar te ontmoeten mocht ze
verzot zijn op neurodiversen... ;-) Aan afwijzigingen geen gebrek, om
Grunberg te parafraseren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Maarschalk

R.O.