[D66] Energiewappie komt tot inkeer

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Sun Mar 10 17:12:58 CET 2024

Het meest paradoxale is het gedrag van de milieuwappen (o.a. Greenpaece en Extention Rebellion) en Shell:

MIlieuwappen zijn tegen kernenergie (historisch gezien vanwege radioactieve straling).
Kernenergie produceert (bijna) geen CO2 (CO2 uitstoot is een van de zaken waar de milieuwappen tegen tekeer gaan).
Shell wil geen cent in Kernenergie investeren omdat dit hun businessmodel in gevaar zou brengen (als zon en wind uitvallen zorgen zij dat fossiele energie gewaarborgd wordt. Bij Kernenergie is dit (bijna) niet nodig)

Kortom: Milieuwappen en Shell zijn beiden tegen kernenergie en voor zon/wind energie. Toch staan ze lijnrecht tegenover elkaar.
Hoe dom en paradoxaal wil je het hebben? Hans van Mierlo (erkend paradox liefhebber) zou zijn vingers hierbij afgelikt hebben.

Ernst Debets/
Zaanstad