[D66] PDF: Maelstroom

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Fri Jan 26 06:39:28 CET 2024

L.S.

Deze nieuwe publicatie bevat de verzamelde en geselecteerde posts zoals ik die op de informele discussielijst1 van D66 op het internet heb geplaatst, soms om een discussie uit te lokken, kritiek te bedrijven, of soms gewoon om de kunst van het aanleggen van lijsten. Het is uitgebreid, ideeënrijk en filosofisch boekwerk geworden. De onderwerpen variëren nogal en getuigen van een breed kader die circuleert rondom filosofie, de kunsten, tijd, journalisme en politiek, democratie, cinema, wiskunde, metrologie, meteorologie, hermeneutica, hermetisme, wetenschap, natuurkunde, computers en software, industrialisme, civilisatie, autobiografie, etc...

Dit boek bevat ook enkele wiskundige essays die ik niet op de discussielijst heb geplaatst maar wel hierin heb opgenomen waaronder een essay over de Collatz conjecture.

René Oudeweg
1http://www.tuxtown.net/pipermail/d66/

https://drive.google.com/file/d/1c-79tm7Y5dclLVH3jxnQeRTvNmCrZ4By/view?usp=share_link