[D66] No pasaran

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Tue Apr 9 22:58:46 CEST 2024

Kolderieke van een dergelijke situatie is dat Nederland zich dan kan beroepen op artikel 5 van het NAVO verdrag (aanval op 1 is aanval op allen).
Gevolg is dat de yanks zichzelf in een onmogelijke positie gaan plaatsen tegenover de rest van de NAVO. Conclusie: Ofwel NAVO blaast zichzelf op, ofwel de USA moet inbinden. Met Trump vrees ik voor het eerste, met Biden verwacht ik het laatste.
Dus een invasie door Trump zou wel de giller van de eeuw zijn en the Donald gaat zichzelf compleet onmogelijk en belachelijk maken voor zover hij dit al niet gedaan heeft.

Ernst Debets/
Zaanstad