[D66] Verkiezingsuitslag: Paars/NSC (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Nov 23 08:50:35 CET 2023

Zelf heb ik niet gestemd. Ik zou niet weten op welke partij. Zowel
PVV/VVD/NSC/BBB als Paars/NSC wijs ik af. Nederland lijkt mij thans
onbestuurbaar te zijn en er zullen wel weer nieuwe verkiezingen komen.
Ziet men het NSC als een neoconfessionele partij dan dienen er ook
opvolgers voor D66, PvdA en de VVD te komen - opvolgers die het creeeren
van crises afwijzen maar ze oplossen en die staan voor het welzijn van
de burger van dit land.

Wat D66 en de VVD betreft: Jetten en Yesilgoz hadden hun terugtreden
gisteren al bekend moeten maken. Hun TV-spotjes waren ronduit
krankzinnig. Ging het in de spotjes bij D66 nog om onsamenhangende
zinnen, bij de VVD waren zelfs de woorden in de zinnen dit. Het
Baudet-Jetten debatje waarbij Jetten het opnam voor de ideeenwereld van
een psychiatrische patient spreekt boekdelen - er is kennelijk iets mis
met Jetten zelf.

Het is een regelrechte schande dan het in de campagne niet over de
crises ging, niet over de oorlogen waarin Nederland partij meende te
moeten kiezen, etc etc. Eigenlijk ging het helemaal nergens om. Men keek
weer eens vertrouwd weg, wat anders ?