[D66] Garmonbozia: Klokkijken (3)

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Fri May 26 15:24:27 CEST 2023

Je begrijpt het nog niet helemaal... Het teken '6' hoeft niet de
natuurlijke getal zes te representeren. Zo kan 666 vanalles betekenen,
want waar lijkt '6' op ? Misschien op een omgekeerde delta δ in
spiegelschrift. δδδ kan ook vanalles betekenen, zoals bijv. 3 pinguins
als je op de vorm let. Tekens zijn arbitrair, en de betekenis zelf is
altijd secundair.

Het probleem is dat de mens tijdens het onderwijs geïndoctrineerd is met
de natuurlijke getallen uit de verzameling N. Er zijn geen natuurlijke
getallen. De wiskunde kan niet uit waarneming vaststellen, zoals de
natuurkunde dat doet, wat een getal is. De relatie natuurlijke getal en
sex is snel gelegd, men heeft het meestal van "1 on 1", waarbij de '1'
dan wel of geen geslacht heeft.

Zijn de even getallen mannelijk en de oneven vrouwelijk? Nee, de
verzameling N is te simplistisch voor de complexe werkelijkheid.

R.O.