[D66] AIVD rapport over 'kwaadaardige elite'-wereldbeeld (3)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri May 26 11:36:24 CEST 2023

Rene Oudeweg via D66 <d66 at tuxtown.net>,
> Ik denk dat de AIVD zelf het 'kwaadaardig elitenarratief' in de wereld
> heeft geholpen. Bij een gezonde democratie hoort ook dat men
> vraagtekens
> kan stellen bij ongezonde en niet functionerende instituties zoals de
> AIVD zelf.

Het was mij te doen om de invalshoek van de AIVD. Inhoudelijk valt het
rapport reuze mee.

Wat mij betreft illustreert het rapport fraai dat complotdenkers ook
afkomstig kunnen zijn uit de elite. En dat ze angstig neerkijken op hun
- inderdaad soms wapperende - slachtoffers. Zelf sta ik noch aan de kant
van de wapperende slachtoffers (lees: dat deel van het Nederlandse Volk
dat momenteel alle hoeken van de Kamer te zien krijgt en z'n bek moet
houden) noch aan de kant van de daders (lees: de Elite die arrogant
voorbij gaat aan de ellende die ze haar slachtoffers berokkent).

Okee, ik ben zelf ook ietwat elitair. In de waanzin op Twitter en
Facebook ben ik niet geinteresseerd.

Marc Fluks, Amsterdam