[D66] Kofferrituelen

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed May 17 16:48:44 CEST 2023

Wat hebben Hollanders toch met derde woensdagen en derde dinsdagen? Ze
kopen een koffertje en steken daar een hun symbolische begroting in. The
medium is the message. Als men begrotingen echt serieus zou nemen dan
was het presenteren ervan niet zo opzichtig met zakelijke rituelen. Met
de koffer wil men het kafferen alvast voor zijn... Waardige documenten
die nog onder embargo zijn dienen immers in dure koffertjes rondgesleept
te worden, althans die indruk wil men wekken. Kaag wil bezuinigen. Men
kan eens beginnen met die koffers. Mij valt geen ander land binnen die
ook een met veiligheidsprotocollen omgeven kofferritueel kent.

Ik heb ook een koffer, maar die heeft een geheel andere bestemming...

R.O.