[D66] Garmonbozia: 'Highway to Hell'

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun May 7 17:23:26 CEST 2023

Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com>,
> Het zal wel geen Room 101 betekenen voor Number Six...

Bingo. Ik had het al een beetje verraden, natuurlijk.

De truc is deze: Degree Absolute = |o| = 101 = CI = Zonsverduisteing +
De Ene. 'Six' betekent dat het gaat om de Midzomerzon (6 uur rechte
klimming).

> Hoe zien kleurenblinden, 'supracoloristen' en bijen eigenlijk
> de regenboog?

Hangt er van af wat men nog wel ziet. Ziet iemand zwart-wit (maar hoe
ziet iemand, die geen kleuren kan zien, wit ?) dan is het min
of meer een continuum. Bij groen-blauw wordt het donkerder want de Zon
is een groen-blauwe ster (die het oog als 'wit' waarneemt) en het oog
moet beschermd worden tegen de maximale straling van de Zon. Het is
lichter om ons heen dan we waarnemen.