[D66] Crises van de Week Extra: Crisis bij Studio Sport

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Mar 11 13:03:03 CET 2023

We hebben net de zoveelste ongefundeerde aanval van de NPO-Ombudsman op
Ongehoord Nederland gehad. Men had er beter aan gedaan om niet weg te
kijken van de daadwerkelijke misstanden bij Studio Sport.

Overigens: Als men moet kiezen tussen seksistische opmerkingen over
vrouwen bij Studio Sport en het misbruiken van vrouwensport door mannen
die even langs het gemeentehuis zijn geweest om van geslacht te
veranderen, dan lijkt mij de keuze niet zo moeilijk. Sterker nog:
Misschien is dit de verborgen agenda wel van woke-wappies bij de omroep.
Vrouwen maken - zij het onderling - ook seksistische opmerkingen over
mannen.

Een van de raarste opmerkingen die ik over deze zaak hoorde: Bij de
Olympische Spelen maakt men toch ook geen onderscheid tussen negers en
blanken - waarom dan wel tussen mannen en vrouwen ?

Ref:
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2022/ben-je-vrouw-van-kleur-of-kom-je-van-buiten-dan-krijg-je-het-lastig-bij-nos-sport~v666007/
https://www.ad.nl/show/staatssecretaris-uslu-over-misstanden-bij-nos-sport-kijken-naar-systematische-oorzaken~a590ed7d/