[D66] Literatuur en engagement

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Fri Jun 2 23:48:14 CEST 2023

Grunberg maakt ergens in zijn nieuwe essaybundel de opmerking
"Engagement is voor de beesten", waarbij hij denigrerend neerkijkt op
literatoren die zich met een politieke zaak verbinden, zoals Peter
Handke. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Grunberg met zijn
embeddedness bij onder het Nederlandse leger in Afganistan, de SGP, en
"embedded" in een Belgische psychiatrische kliniek zich ook op een
dubieuze manier heeft geëngageerd cq geassocieerd...

Kortom, Grunberg is een mens (en dus beest...)

R.O.

PS: ik ga de nieuwe Pfeiffer zeker niet lezen. Hoor negatieve recensies.