[D66] 'De demissionaire dictatuur' en meer...

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Mon Jul 17 02:09:49 CEST 2023

L.S.

Karel van Wolferen van het blaadje Gezond Onverstand (ik heb mn abo
overigens opgezegd) heeft wel een interessante these omtrent het vertek
van Rutte. Hij stelt dat Rutte per acclamatie (door het handgeklap in de
TK) tot permanente demissionaire dictator van Nederland is benoemd. Hij
heeft officieel geen bevoegdheden meer en moet volgens de wet slechts op
de winkel passen, maar daar stelt van Wolferen dus vraagtekens bij.
Omdat Rutte geen bevoegdheden meer heeft, is de redenatie, heeft hij ook
geen beperkingen op die bevoegdheden.

Het is een miskleun van de TK geweest om hem niet direct weg te sturen.
We zitten nog wel een poosje met hem opgescheept door de ovatie en het
geroffel in de TK. Die TK-lieden leven allemaal in een waanwereld. Omdat
Hollandland wereldkampioen formeren is zal het nog wel een tijdje duren
voor we van de jolige allemansvriend af zijn.

Zoals in de Open Source wereld, Linus Torvalds tot benevolent dictator
for life is benoemd aanzake de ontwikkeling van de Linux kernel, zo is
in closed world van de Haagse Stolp Rutte tot malevolent dictator for
life benoemd door burgermans.

Als ik viavia benoemd zou worden tot benevolent danwel malevelent
dictator zou ik er waarschijnlijk geen politieke doelen mee nastreven.
Mij kan je niet vertrouwen (in de politieke betekenis van het woord
dan), ook al schrijf ik meestal wel waar het op neer komt. Afgelopen
week heb ik in een impulsaankoop een geigerteller aangeschaft (made in
the USA). Ik kan dat ding instellen zodat er een alarm afgaat als er een
waarde van boven de 100 CPM gemeten wordt. De Nato en West-Europa is
immers een suïcidale koers ingeslagen, dat is wel duidelijk, en van
Wolferen trekt ook die conclusie.

Verder stelt van Wolferen dat de BBB en van der Plas voortgekomen zijn
uit de succesvolle lobby van Bayer/Monsanto. Het probleem met het
blaadje gezond verstand is dat er geen filosofie aan te pas komt. Het
blaadje zit vast in het burgerlijk kader van de nationale veiligheid
terend op de terechte kritiek en analyse van de zogenaamde covid
vaccins. Als je twee van die blaadjes hebt gelezen heb je ze allemaal
gelezen. Van Wolferen geeft af op 'de voorgeschreven werkelijkheid' van
de politici maar laat na om de werkelijkheid filosofisch te duiden.

In Brussel zijn ze weer weer aan het broeden op een  censuurwet 'Digital
Services Act' , sterker nog, het wordt in Augustus ingevoerd. In geval
van oorlog en de staat van beleg door een pandemie mogen zogenaamde
'trusted flaggers' content verwijderen die niet in het narratief van de
EU en de politiek passen. Maar ja, wie vertrouwt de 'trusted flaggers' ?
Het hele begrip trust is vermoedelijk aan een herziening toe...

Wie het filosofisch kwintet over AI vanmiddag heeft gevolgd kan
vastellen dat de vertrouwensvraag mbt tot AI niet duidelijk
gearticuleerd werd. Immers de AI-technologie is in niemandshanden
veilig, niet in de handen van de Staat of de EU, Big Tech, laat staan
burgermans. Hiermee raken we een kernpunt dat ik recent tot mn
stokpaardje heb gemaakt. Wie durft nog openlijk de vraag naar de
technologie te stellen vanuit een anti-tech perspectief? De zogenaamde
filosoof in het gezelschap , Bart van der Sloot, is een academicus die
zijn positie niet in gevaar wil brengen. Niemand aan tafel deed dat. De
simpele oplossing van van der Sloot  "We willen het niet, punt." zal
niet resoneren in de politiek. Marleen Stikker haalde de voorbeelden van
voedselveiligheid en medicinale veiligheid erbij om haar punt te maken.
Maar ja, wat heeft medicinale veiligheid nog te betekenen in de
postcovid tijd en de experimentele mRNA injecties? Kunnen we deze
instituties nog wel vertrouwen die ook omringd worden door allerlei
schandalen?

Hoe heet een staat waarin niemand of niets, instituties, burgers en
overheden elkaar nog vertrouwen? Niet een dictatuur, want Rutte
vertrouwen ze blijkbaar nog. Dictators worden over het algemeen meer
vertrouwd dan democraten. Misschien is de oplossing voor het
vertouwensvraagstuk om het ontbreken van vertrouwen en een overmaat aan
mistrouwen zodanig op de spits te drijven dat er een cataclysmische
omslag plaatsvindt. Ik heb nog een andere hypothese wat er mogelijk op
DD-day zou kunnen gebeuren, maar dat is eigenlijk te gruwelijk om
vandaag te verwoorden in dit epistel. Toch doe ik het, en voor degene
die het niet willen weten kunnen nu beter wegklikken.

Het is niet uitgesloten dat op DD-day er geen nucleaire apocalypse zich
zal voordoen, maar iets nog veel verschrikkelijkers: Onze stralende zon
wordt op die dag uitgezet en dit zonnestelsel zal voor eeuwig in
nachtelijk duisternis gehuld zijn. De troostprijs is dat we dan wel,
heel even maar, de sterrenhemel nog kunnen aanschouwen todat iedere
aardbewoner, van kakkerlak tot kanarie, van baviaan tot homo erectus,
bevriest in standbeelden van ijs... (In Mexico noemen ze de dag dat er
geen water meer uit de kraan komt, Day Zero.) Het is misschien een
opgave voor atmosfeerwetenschappers om te berekenen hoe snel de
temperatuur van de atmosfeer zal dalen als er geen stralende zon meer
is. Hoe lang kan de atmosfeer dan nog de resterende warmte vasthouden?
Een kwestie van dagen of een paar weken? Wetenschappers zullen wel
lachen bij deze hypothese over het lot van onze zon. Immers het gangbare
narratief van astronomen is dat het lot van onze zon pas over biljoenen
jaren zich zal manifesteren wanneer de zon in een rode reus en
uiteindelijk in een witte dwerg zal veranderen. Dit is alles afhankelijk
van de massa van de zon. Maar nu komt het, is de astronomie in staat de
massa van de zon te bepalen in de eenheden zoals vastgesteld in het
SI-stelsel? Er vanuit gaande dat het SI-stelsel een betrouwbare
afspiegeling is van de wetten van de natuur komen astronomen tot een
schatting van de massa van de zon. Echter een oplettende lezer heeft
kunnen constateren dat het SI-stelsel erratisch is door de introductie
van de seconde. Nee, wat meer waarschijnlijk is dat de simulatie haar
teleologisch doel heeft bereikt en de zon zal krimpen tot het formaat
van een gloeilamp en plotsklaps zal uitdoven, en wel binnen een etmaal.
Een dramatisch spektakel aan de ene kant van de Aarde, aan de
nachtelijke kant ook een drama, want de zon zal nooit meer rijzen
tijdens het ochtendgloren. Ik zie nu in waarom Fluks zoveel flauwekul
hier deponeerde over de Zonsverduistering. Wat hij eigenlijk, zonder het
zelf te beseffen wellicht, is dat hij de Zonsuitdoving in gedachte had
ipv de Zonsverduistering. Zoals in de laatste levensfase van een mens je
door de laatste deur moet, zo is het niet uitgesloten dat tijdens de
laatste levensfase van de Zon, we de Laatste Dag zullen meemaken. Dit
plaatst de Apocalyps toch ineens in een geheel ander perspectief...
Omdat dit scenario niet geheel uitgesloten kan worden, stel ik voor dat
de Staat grote voorraden werkzame Drionpillen gaat inslaan om onnodig
menselijk en dierlijk leed te voorkomen. We hebben weinig tijd meer...
Het kan ook zijn dat de simulatie (de quantumreactor van de zon) niet zo
barbaars onverschillig is en dat de Zon tijdig alle synapsen van levende
wezens zal verbreken. Dat is uiteraard koffiedik kijken en vraagt
vertrouwen in de goddelijke simulatie. Mogelijk worden enkele
uitgekozenen binnenkort nog opgepikt door landende UFO's om uit het
sterrenstelsel ge-evacueerd te worden met warp-speed richting Sirius om
daar verslag te doen...

Ik zie uit naar de nieuwe afleveringen van Zomergasten, waar dit
vraagstuk betreffende het lot van onze zon uiteraard, vanwege het
gruwelijk karakter van dit hypothetisch scenario, niet aan de orde zal
komen... Dat zal de censuur van Zoetermeer niet toelaten en de zender op
zwart zetten mocht het toch in de live uitzending ter sprake komen....
Als overheden al onschuldige muziek zoals van de recent overleden
zangeres Jane Birkin van het nummer "Je t'aime" verbieden dan zeker ook
'crackpot theories' over het lot van de Zon.

Good night,

R.O.

Ref:

https://gezondverstand.eu/2023/07/15/nederland-in-permanente-dictatuur-door-demissionair-kabinet-voordracht-70/