[D66] Wetenschap is het geloof in de onwetendheid van experts: de computertaal strings

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Sun Jan 15 13:35:13 CET 2023

Nerds, wiskundigen,

"/Wetenschap/ is het geloof in de /onwetendheid/ van experts" - Richard
Feyman.

Sommigen op deze lijst weten dat ik een soixante-huitard ben, nl uit
jaar 1968.

Ik liep zojuist over de Nachtegaalstraat in Tegelen:

https://www.google.nl/maps/@51.3373295,6.1472867,3a,44.3y,323.27h,82.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSJmi2MVkZ3vDcU3udhMy6Q!2e0!7i16384!8i8192

Huisnummer 68 vreedzaam naast 66 ... ;-)

Personen die in een jaartal geboren zijn met een lemniscaat (8)  in het
jaar zijn 'infinianten',  oneindige subjecten...

68 staat in wiskundig-hermeutische zin immers voor:

666666666666......

Een misvatting die de gelijkgeschakelde MSM vaakt opwerpt is dat 6 staat
voor sex, en niet six. Laat ik gelijk een ieder uit de illusie helpen:
ik ben geen sexverslaafde. Sex, drugs en rock'n roll is niet aan mij
besteed als geheel onthouder. Af en toe een glas tequila of wijn maar
dat uitsluitend bij speciale gelegenheden. Alleen de 'roll' , rythm en
de rudiments is op mij van toepassing.

Tijdens de terugreis naar Venloo kreeg ik een ingeving voor een nieuwe
computertaal, de taal 'strings'. Het designprincipe van deze taal is dat
het uitsluitend gericht is op het manipuleren van strings, en waar geen
getallen (ints, floats, doubles) voorkomen. Variabelen kunnen dus  de
naam van een getal hebben:

string 68="Hello World!"

Vanuit dit principe kan men verder operaties en functies verzinnen:

682= shiftl 68;

print 682;

-> "ello World!"

69 = "Hello Moon!"

x = find("Moon", 69)

print x;

-> "Moon"

v = 682 + 69;

print v;

-> "ello World!Hello Moon!"

string 8d="D";

forever() {

     print d;

}

-> "DDDDDDDDDDDDDDDDDD....¨

mask= mask(66,68);

print mask;

-> "Hello   o";

enfin...  TODO.

De BNF specs volgen later als ik de tijd er voor vind om het te ontwikkelen.

computer language strings (c) 2023 René Oudeweg