[D66] Praestabilis dendert door...

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Sat Jan 14 06:00:57 CET 2023

Praestabilianten,

Wellicht wordt 2023 een muzikale wending, althans wat mij betreft. Ben
het politiek-journalistieke discours een beetje zat net als de
vertrekkende Zegers van de Christenunie. Niet om politici of
reclamebazen te plezieren, dat spreekt voor zich... Aangezien de
hedendaagse muziek zo goed als morsdood is door toedoen van vulgaire
genres zoals hiphop, gangsta rap en de dance- en dj-maffia is mijn
streven om nieuw leven te blazen in oude jazzrock fusion en poprock
klassiekers. Klassieke muziek kan ik ook waarderen, echter dit genre is
ook tanende en nogal stoffig.

De volgende Praestabilis album heeft de werktitel 'Ecocentric
Molecules'. Gisteren een niet te missen versie van Jean Luc Ponty's
'Egocentric Molecules' geproduceerd vanaf scratch met een kale MIDI file
en een nieuwe drumtrack door Praestabilis. Was benieuwd hoe ik een van
mijn favouriete instrumenten, de distorted fiddle, in Ableton Live
krijg. Denk ook aan de Franse jazzrock pionier en violist Didier Lockwood.

Daarnaast heb ik al de volgende nummers opgenomen met vrije
interpretaties van :

* Broken Wings (Mr. Mister, D flat)
* Atavachron (Allan Holdworth)
* Greenhouse (Yellow Jackets)
* The Alternative Black Page (Frank Zappa)

Als er de harde kern van deze lijst nog muzikale wensen heeft, laat maar
weten... Ik zou niet weten waar Vreekamp,  van Lingen en Aris zo naar
luisteren.

R.O./
Praestabilis