[D66] FiloGarman: Het Kip-en-eiprobleem revisited (and solved!)

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Sun Aug 6 09:29:41 CEST 2023

_Het Kip-en-eiprobleem_

* In de SF-film "Predestination" (2015) komt ook een grap over
   het kip-en-eiprobleem voor...

https://www.imdb.com/title/tt5360214/

   Het antwoord dat op de vraag volgt is "De Haan" (rooster). Flauwe
grap natuurlijk...

* Hoe zit het werkelijk? In de supermarkt zie je sinds de uitvinding van
de inktjet-printtechniek kippeneieren met daarop een rode codering. Een
sterk staaltje fascistoïde extremistentechniek van de bioindustrie. Er
zijn al zelfs landen waar ze de codenummering met lasertechniek op het
ei graveren (!)

   U raadt het antwoord al, wat was er eerst: de kip of het ei?

   -> Het antwoord is: het nummertje dat op het ei is geprint of gelaserd!

   Een andere oplossing tot het vraagstuk is niet mogelijk. Q.E.D.

* Moraal die van deze filosofische oplossing uitgaat: we kunnen de
print- en lasertechniek niet 1,2,3 retroactief afschaffen door te gaan
tijdreizen, maar politici kunnen wel een verbod leggen op het coderen
van kippeneieren van de bioindustrie en daarin het verlengde: het
coderen van verpakkingsmateriaal voor voedsel in het algemeen. Dat
levert natuurlijk een heleboel praktische bezwaren op voor de
massaconsument cq burgermans. Hoe bepaal ik wat er in de verpakking zit
en de houdbaarheidsdatum, en hoe transporteer ik het... (Voedsel voor
massaconsumptie kan tegenwoordig alleen nog in verpakking
getransporteerd worden. De uitvinding van de kartonnen verpakking voor
voedselwaar stamt uit de 19e eeuw. De Amerikaan Robert Gair kwam in 1890
met de doorbraak voor de industriële fabricage van kartonnen
verpakkingsmateriaal. )

Als je van een omgekeerde tijdsvector uitgaat (predestinatie) zou je
zelfs een tijdsparadox kunnen zien in de relatie Ei en door mensen
verpakt consumptiewaar.

Het Ei heeft tegengestelde tijdsvector aan verpakt voedselwaar.
Uiteraard is de Natuur de mens de baas, hoezeer ook de mens probeert de
Natuur naar zijn eigen hand te zetten en te bedwingen. Er is al veel
gespeculeerd over de laatste Mens en de laatstgeborene, maar nog niet
over het laatste (c.q. het eerste) Ei.  Er kan natuurlijk wel
gespeculeerd worden over de inhoud van dat Ei. Ik stel me voor dat uit
het eerste Ei een metafysisch Oor komt en uit dat Oor:

     ...de Naam van de Haan...

De mainstreamwetenschap gaat er van uit dat de evolutietheorie van
Darwin correct is. Tot voor enkele jaren geleden hield dat ik ook voor
de enig geloofwaardige theorie aan.  Nee, deze is niet correct omdat het
uitgaat van een uniforme en overal dezelfde tijdsvector in de
natuurlijke wereld die naar de toekomst wijst. Het Ei, maar ook de
menselijke eicel heeft een (hypothetisch) tegengestelde tijdsvector aan
de ervaren postnatale tijdsvector. Darwin hield daar nog geen rekening mee.

-> Al die paradijselijke vogels en gevederte zitten op iets heel anders
te broeden dan hun eigen nageslacht... Geef ze eens ongelijk.

Zoals u kunt lezen ben ik goed bezig. Onlangs heb ik Einsteins theorie
van de lichtsnelheid naar de prullenmand verwezen, en vandaag de
evolutietheorie van Darwin. Morgen kom ik nog met een veel schokkerende
wetenschappelijke theorie, en dat zal mijn drieklapper voltooien...

René Oudeweg

--

Ref:

https://global.videojet.com/wp-content/uploads/dam/pdf/UK%20-%20English/Application-Notes/an-ink-jet-vs-laser-for-egg-coding-en.pdf