[D66] Nog steeds met Innere Emigration

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed Apr 12 09:13:48 CEST 2023

Mijn anti-Nederlandse instelling kan men aflezen aan:

* nog nooit iets overgemaakt aan giro 555
* nooit in een stille tocht gelopen
* nooit geschaatst, nooit in Friesland of Groningen geweest
* nooit op klompen gelopen
* nooit de Floriade of de Keukenhof bezocht
* nooit pitoreske hollandse en/of nederlandse dorpen bezocht (waarvan de
dorpsnamen me niet eens opkomen...)
* geen voorkeur voor exquise kazen
* voetbal- en schaatshekelaar
* nooit koningsdag gevierd, oranjehekelaar
* geen typisch nederlandse attributen of een Nederlandse vlag in huis
* hekel aan de schreeuwerige Hollandse mentaliteit
* affiniteit met Limburgs separatisme
* ...

Eigenlijk had ik lang geëmigreerd moeten zijn, ware het niet dat
grensstad Venlo de meest on-Nederlandse stad is waar je met de 'Innere
Emigration' het nog goed kan volhouden...

R.O.