[D66] Politieke Mores 2022

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Sep 22 10:42:26 CEST 2022

Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com>
> Rutte lacht alles weg.

De grijns van die vent. Vreselijk.

> De democratie is uitgeput, een niet mis te verstane diagnose.

Maar dit maakt het extra interessant. 't Is een beetje als kijken naar
een voetbalwedstrijd en geen voorkeur hebben wie de wedstrijd wint.
Afstandelijk dus. Nu de handel volledig kapot moet is het best aardig te
kijken hoe zoiets zoal in z'n werk gaat.

Ik heb het zelf altijd jammer gevonden dat ik de Tweede Wereldoorlog
niet heb meegemaakt. Ik smulde als kind van de verhalen van m'n
grootouders die in de Amsterdamse Jodenbuurt woonden, die hun Joodse
buren weggevoerd zagen worden (om vergast te worden), die bomen en
vloeren gingen hakken en zagen om warm te blijven tijdens de
hongerwinter. Nu we bezig zijn met de Derde Wereldoorlog maak ik iets
dergelijks alsnog mee. Da's boffen. Er zijn wat wijzigingen ('Judenrein'
heet tegenwoordig 'Duurzaamheid', 'NSB' heet tegenwoordig 'Woke', 'Volk
en Vaderland' zijn de gelijkgeschakelde media en lastig gevallen worden
door de WA is lastig gevallen worden met de meest vreselijke homomails
van de Universiteit van Amsterdam). Ik kijk geboeid naar al die
smeerpijperij. Best interessant hoe ons land, hoe de EuroUnie, volkomen
kapot gaat. Weer wat geleerd. We horen af te geven op Putin van politici
en media maar hier gebeurt momenteel exact hetzelfde als in Rusland.

Hopelijk valt die Russische kernbom op Kiev en niet op Amsterdam.
Desnoods zo'n ding op Brussel mits het hierbij blijft.

Marc Fluka, Amsterdam