[D66] Klaververstand vs. boerenverstand

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Oct 6 11:33:33 CEST 2022

Bron:  RTL Nieuws
Datum: 5 oktober 2022

Klaver in verlegenheid door filmpje: 'Alles waar ze boos over waren,
blijft gewoon'

Op Twitter circuleert een filmpje van GroenLinks-leider Jesse Klaver,
waarin hij zegt dat het kabinet snel met een reactie op het rapport van
Remkes moet komen voordat boeren 'echt zien wat erin' staat. 'Alles waar
ze boos over waren, dat blijft gewoon.'

Het filmpje blijkt een fragment uit de livestream van het AD, die zonder
dat Klaver het door had, doorliep nadat hij een interview had gegeven.

Remkes concludeert in zijn rapport dat de halvering van stikstof in 2030
overeind blijft. Ook moeten 500 tot 600 piekbelasters snel verdwijnen.

Filmpje gaat rond

Het filmpje van Klaver gaat inmiddels rond op Twitter. Het wordt onder
meer gedeeld op het officiele account van Forum voor Democratie, dat van
FVD-leider Thierry Baudet en ook dat van PVV-leider Geert Wilders.
Volgens die laatste stuurt Klaver CDA en VVD aan.
   https://twitter.com/fvdemocratie/status/1577700086213140484

Klaver geeft toe dat hij het 'off the record' iets scherper zegt dan in
het interview zelf, maar dat de strekking hetzelfde is. 'Daarin zeg ik
hetzelfde als wat ik eerder heb op camera ook heb gezegd: dat ik blij
ben met het rapport van Remkes.'

'Als boerenvertegenwoordigers daar hetzelfde over denken, dan is dat
hartstikke positief. In die context zeggen wij: strik erom en
uitvoeren.'
   https://twitter.com/jesseklaver/status/1577709664112087040

--------
(c) 2022 RTL Nieuws