[D66] Inlegvelblues (wat werd er op 23 mei 2017 in de Eerste Kamer over gezegd ?)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Oct 3 13:00:23 CEST 2022

Wat zegt de Eerste Kamer er op 23 mei 2017 over ? Dit staat op,

https://www.eerstekamer.nl/handelingen/ek/20170523/associatieovereenkomst_met
alwaar,
   Minister Koenders
   Daarmee kom ik vanzelf op het volgende punt. Dat heeft te maken met
   de extra articulatie van artikel 4.7.8. Met die verklaring in de
   hand — het is een inlegpapiertje geworden; dat is tegenwoordig
   een geuzennaam in plaats van een negatieve aanduiding — aarzelen
   wij niet om aan te dringen op maatregelen, wanneer Oekraïne zijn
   verplichtingen tot corruptiebestrijding niet nakomt
   (...)
   De heer Van Apeldoorn (SP):
   Hier komen we toch bij een wezenlijk punt. De minister mag
   "inlegvel" een geuzennaam noemen. Wat mij betreft, is het
   een inlegvel dat zo uit het verdrag valt en dat het verdrag
   verder op geen enkele wijze wijzigt. Het inlegvel stelt
   inderdaad dat de bestrijding van corruptie een centraal punt
   is. Het druist daarmee in tegen de geest van het associatie-
   akkoord, zoals ik eerder heb betoogd.
   (...)
   We wilden ook bekijken wat de consequenties zijn van het binden
   van Oekraïne aan de EU of het binnen trekken van Oekraïne in de
   invloedssfeer van de EU. Wat zijn de geopolitieke gevolgen
   daarvan? Wat zijn de consequenties voor de verhoudingen met
   Rusland? Is dat al dan niet verstandig?
   (...)
   Dit verdrag brengt Oekraïne in de invloedssfeer van de Europese
   Unie en verscherpt daarmee de tegenstellingen tussen Oekraïne
   en Rusland en die tussen de EU en Rusland.

Enzovoort, enzovoort.

Alles wat de Eurofielen thans beweren is leugen. En ze laten alle
volkeren van de EuroUnie, zelfs alle volkeren ter Wereld, voor hun
perfide leugens opdraaien.