[D66] Ukrainecrisis: Journalisten tegen EuroCensuur

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Mar 2 11:33:51 CET 2022

Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>
> Goed verhaal van Thomas Bruning! Vandaag RT en Sputnik,
> morgen onwelgevallige geluiden in eigen land

Men moet gewoon alles open houden. Dat ik van de week de URL gaf van RT
was overigens min of meer toeval. Er stond iets in het AD en ik ging de
bron ervan na. Probleem is dat degenen die momenteel voorstander van
vrije nieuwsgaring zijn al snel worden beschuldigd tot het Putin-kamp te
behoren.

Zelf moet ik ook niets van het FvD hebben (en de nieuwe omroep ON vind
ik wel wat erg rechts) maar Baudet is wel de enige die althans
geprobeerd heeft te zeggen wat er aan de hand zij (en met de Nederlandse
omroepen is meer mis dan met ON vind ik als VPRO-lid). Alle andere
kamerleden willen lid zijn van de politiek-correcte club die de huidige
crisis in hoge mate veroorzaakt heeft. Politiek-correcten die zich
momenteel afvragen wat er mis zij tussen de oren van Putin zouden er
beter aan doen zich af te vragen wat er mis zij tussen hun eigen oren.
Ze slaan al jaren de meest baarlijke nonsens uit en sturen - net als
Putin - aan op een wereldoorlog. Momenteel zullen ze wel weer bezig zijn
met regenbogen en eenhoorns.

Zelf kijk ik meer naar wat mis zij in het Westen dan naar de club van
Putin want ik woon nu eenmaal in het Westen.

Wat opvalt...
* Politici doen niets daar waar het gaat om het coronavirus, ze komen
slechts met maatregelen.
* Politici doen niets daar waar het gaat om de Ukrainecrisis, ze komen
slechts met sancties.

Marc Fluks, Amsterdam