[D66] Natieloos

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Sun Jul 31 17:18:58 CEST 2022

Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand geven Marc-Alexander.
Ik ben bij de bijeenkomst over de D66 Me-Too affaire geweest. Er werd door een behoorlijk aantal leden behoorlijk geageerd tegen het Landelijk Bestuur. Daarna heb ik samen met onze lokale fractievoorzitter en een van de andere Zaanse leden verslag uitgebracht aan onze afdeling alwaar bleek dat er nog behoorlijk veel onvrede is met de huidige gang van zaken. Inmiddels is het in Den Haag oorverdovend stil in deze kwestie. Kan vakantie zijn, maar toch...
Op de genoemde bijeenkomst wel nog in de wandelgangen een leuk gesprek gehad met de staatssecretaris van Cultuur & Media (Gunay Uslu). Dit is een van de bewindslieden waar ik wel een positieve indruk van kreeg.

In de sub - meeting olv. Petra Stienen heb ik (inzake het gedrag/betrokkenheid van de leden) opgemerkt dat het bestuur landelijk en in de regio en in de afdelingen eens wat meer aan de betrokkenheid van de leden moet doen. Als schrijnend voorbeeld: bij de vorige lijstsamenstelling voor de statenverkoezongen nam slechts 6% van de leden in Noord Holland om te stemmen voor de samenstelling van de lijst. Het "stemmen met de voeten" is nou niet iets waar je als zichzelf respecterende democratische partij trots op kunt zijn.

Ernst Debets/
Zaanstad