[D66] Praestabilis: God is a Drummer

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Mon Dec 26 13:19:37 CET 2022

Praestabilianten,

Zojuist een cover van "Slave to the Rythm" geproduceerd maar die ik
(nog) niet post, ha!

Zolang de dancemaffia denkt dat 'God een DJ is' blijven de onbekende
muziekparels gelukkig ondergronds. Een van mijn favouriete
slagwerk-magiër is Trilok Gurtu die ik meerdere malen live heb gezien,
zowel in Amsterdam, Den Haag toen er nog het North Sea Jazz festival was.
Gurtu heeft gelijk: 'God is a drummer'.

Volgende mogelijke Praestabilis covernummers:

* Palladium van Weather Report
* Het eerste nummer van de Beatles "Love me do" maar dan in een
onherkenbaar jazzfusion genre, getiteld "Don't love me, do!"

Jullie zullen echter nooit een saxofoon op een nummer van Praestabilis
aantreffen. I hate the saxofoon. Mijn muzikale aversie voor de Candy
Dullfers van deze wereld met hun kent geen grenzen.

Wisten jullie dat ik ooit nog Joe Zawinul in levende lijve tegengekomen
ben?

R.O./
Praestabilis
--

Trilok Gurtu - God Is A Drummer (The Making Of)
https://www.youtube.com/watch?v=E-DaP0BBUHU