[D66] Bewijs dat Fluks een informant is...

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Thu Dec 1 22:46:14 CET 2022

Let op de datums en de signaalwoorden:

ZAL WEL GEEN TOEVAL WEZEN!

https://www.hpdetijd.nl/2022-10-30/het-model-regeert/?share_code=nOeoOIxKvbdN

> Best een aardig stuk.
>
> Het kan simpeler... Vroeger liepen gelovigen rabiaat achter God aan,
toen verdween God maar het rabiaat achter 'iets' aanlopen bleef bestaan.
En dat 'iets' zij pseudo-wetenschappelijk. Het vergt een paar jaar om
zich iets wetenschappelijks eigen te maken en deze tijd gunnen gelovigen
zich niet - die willen meteen iets waar ze zich met vlag en vaandel
achter kunnen scharen en dat inspeelt op hun noden. Het probleem is dat
ze hun pseudo-wetenschap 'wetenschap' gaan noemen (en dus tot een
surrogaat-God maken) en dat de mainstream media aan dit jachtige gedoe
^^^^^^^^^^^^^

On 11/22/22 11:36, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com> mailde,
[knip]

> Het is dus oppassen geblazen.
>
> Ik ben ook niet voor de oorlog in Ukraine en de berichtgeving hierover
in de mainstream media maar dit wil niet zeggen dat ik voor Rusland zou
zijn.

> Met de mainstream media gaat het vaak (steeds vaker) mis. Maar dit
betekent niet dat het tegenovergestelde wel zou deugen. Vooral op de
publieke TV en radio gaat het dikwijls mis (met de kranten en
opiniebladen valt het wel mee, hoor). Er zit dan een ondertoontje in de
                                                     ^^^^^^^^^
berichtgeving dat mensen eerst moeten geloven teneinde de berichtgeving
te kunnen begrijpen.

====

En hier volgt mijn niet geplaatst ingezonden artikel:

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/arnon-grunberg-legt-uit-waarom-hij-als-nihilist-een-staatsprijs-aanvaardt~b5dbc08b/