[D66] Vandrimmelant: URL, Open Brief D66'ers

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Tue Apr 26 19:39:49 CEST 2022

Bert,

De argumentatie waarom Kaag & 2e kamerfractie fout geweest zijn kan ik in meegaan.

De rol van het vorige bestuur en ook het huidige bestuur vind ik nog twijfelachtiger: er is te laat ingegrepen en het heeft geen sterke indruk gemaakt, althans de voorzitter heeft zich teveel op de achtergrond gehouden en wekte daarmee de indruk dat Kaag hem uit de wind hield in plaats van omgekeerd. Bovendien had Kaag inzicht moeten krijgen in het vertrouwelijke deel van het rapport (overigens belachelijk dat je in het ene verslag zegt dat er niets aan de hand is en in een side letter het tegendeel beweert => doet me een beetje aan het boekhoudschandaal bij Ahold denken qua systematiek.)

En ja, Kaag had veel meer empathie kunnen tonen met de slachtoffers en dat zij het bestuur niet geinformeerd heeft over de klachten die haar bereikt hebben is ook een misser die haar aan te rekenen valt. Hierdoor bevestigt ze wel haar air van “ijskonijn” die haar extern toegekend wordt. Een dergelijke politiek leider/ster heeft een sterk bestuur tegenover zich nodig, fat laatste ontbreek bij D66 naar mijn mening.

Ik wacht nog steeds op de uitnodiging voor de bijeenkomst van 13 Mei. Daar hebben met name het bestuur, maar ook Kaag en Paternotte veel uit te leggen, zodat bij het congres in juli de druk wat van de ketel is.

Blijft natuurlijk het feit dat de gang van zaken bij de lijstsamenstelling in relatie tot deze affaire heeft laten zien dat het gevaarlijk kan zijn dat één persoon min of meer de macht heeft bij het samenstellen van de kieslijst. Van Drimmelen heeft dit wel bewezen. Ook dit zal het bestuur in overweging moeten nemen.

Mvg,

Ernst Debets/

Zaanstad